Stimate Client,

Iti multumim pentru increderea acordata si pentru ca ai ales sa fii clientul BRD – Groupe Societe Générale S.A.

Pentru a fi mai simplu si sigur sa realizezi platile initiate prin serviciul de Internet si Mobile Banking sau / si sa primesti incasari in conturile deschise la BRD, in curand va fi disponibila o noua functionalitate, respectiv Serviciul de Afisare Nume Beneficiar ("SANB").


SANB este un serviciu aditional la Schemele de transfer credit SEPA RON si este disponibil doar in cazul platilor electronice realizate catre conturi deschise la o banca din Romania care a aderat la SANB. SANB este gestionat in parteneriat cu Transfond SA (Casa de compensare a platilor interbancare), BRD fiind printre bancile care va oferi acest serviciu.

SANB va fi implementat pentru a-ti oferi o transparenta sporita si o experienta imbunatatita atunci cand efectuezi plati sau primesti fonduri, dar si pentru a preveni fraudele in executarea operatiunilor de plata (de exemplu, evitarea ca un client inselat sa efectueze o plata legitima, dar intr-un cont apartinand altui beneficiar, si anume al fraudatorului).


Ce trebuie sa stii?


Implementarea SANB in cadrul BRD se va realiza in doua etape, astfel:


In prima etapa, la inceputul lunii octombrie 2024, BRD trebuie, conform cerintelor Schemei Nationale de Plati / Setul de Reguli privind Serviciul de Afisare Nume Beneficiar, sa trimita catre Transfond datele tale personale constand in:


a) Pentru Persoane Fizice:  prenumele complet, initiala numelui si codul IBAN

b) Pentru Persoane Fizice Autorizate (PFA): parte din denumirea PFA-ului si codul IBAN


astfel incat, atunci cand  vei avea calitate de beneficiar al unei incasari, in baza unui transfer ordonat din cadrul altei institutii de credit, ordonatorului, la momentul la care introduce  IBANul tau, sa ii fie vizibile prenumele si initiala numelui tau.


In acest sens este necesar ca  datele tale cu caracter personal mentionate mai sus sa fie transferate catre Transfond, stocate de acesta si actualizate periodic (urmare a informatiilor comunicate de catre Banca, de exemplu  in cazul schimbarii numelui tau de familie/denumirii PFA-ului), pana la incetarea relatiei tale cu BRD si vor putea fi interogate de ceilalti participanti la SANB in contextul descris mai sus. Prelucrarea datelor tale are in vedere indeplinirea interesului legitim al BRD si Transfond, ca Operatori asociati, de a se conforma unor cerinte reglementare solicitate de BNR de prevenire a fraudelor si platilor nedatorate. Lista completa a participantilor la SANB se regaseste aici.

 

Daca ne vei comunica ca nu esti de acord cu prelucrarea ce consta in transferul datelor tale personale catre Transfond, ne poti contacta in orice unitate BRD incepand cu data primirii notificarii si pana la data implementarii care iti va fi comunicata ulterior.


In masura in care vei inainta o cerere pentru exercitarea unui drept din cele mentionate in cadrul Documentului “Informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal” , disponibil aici, catre oricare dintre BRD si Transfond, acestia se vor informa si sprijini reciproc astfel incat sa iti raspunda in termenul legal (ca regula, o luna). Ca buna regula, punctul tau principal de contact este BRD, la adresa din sectiunea „Contact” din cadrul Documentului “Informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal” mentionat mai sus, iar daca te vei adresa Transfond, acesta ne va redirectiona cererea ta de exercitare a drepturilor prevazute de RGPD (Regulamentul (UE) nr.679/2016).

In cazul unor incidente privind protectia datelor cu caracter personal care necesita informarea ta prealabila, vei fi informat, ca buna regula, de catre BRD, care va agrea in prealabil cu Transfond continutul informarii.


A doua etapa de implementare va viza implementarea in aplicatiile de Internet si Mobile Banking BRD a afisarii numelui trunchiat (prenume si initiala numelui in cazul persoanelor fizice si o parte din denumirea companiei in cazul persoanelor juridice) al beneficiarului platii, atunci cand tu, in calitate de ordonator (platitor), vei initia o operatiune de plata. Acest lucru ajuta la reducerea transmiterii de fonduri catre un beneficiar fraudulos si a tranzactiilor eronate generate de introducerea gresita a IBAN-ului beneficiarului la efectuarea platilor prin intermediul serviciilor de Internet si Mobile Banking. In cazul initierii unei plati catre un cont deschis la o institutie bancara care nu este participanta la SANB, nu se vor afisa detalii despre numele beneficiarului.


SANB reprezinta un instrument suplimentar oferit de catre Banca, in scopul prevenirii fraudelor si reducerii numarului de plati efectuate in mod eronat, astfel, noua functionalitate nu inlocuieste propriile verificari pe care va recomandam sa le efectuati cu privire la identitatea destinatarilor platilor, respectiv codurilor IBAN apartinand acestora si, de asemenea, nu garanteaza identificarea, in intregime, a cazurilor de frauda si/sau utilizare eronata a codurilor IBAN.


Revenim cu vesti la momentul implementarii fiecarei etape descrise mai sus.


Iti multumim,

Echipa BRD