Educaţie

Educație, tehnologie și inovație

Ambiția BRD este de a avea un rol activ în construirea unui viitor mai bun prin încurajarea și sprijinirea celor care deschid drumul către schimbare. Credem că educaţia este esenţială pentru dezvoltare, pentru crearea unor comunităţi care se remarcă prin coeziune şi inspirarea tinerilor în a-şi atinge potenţialul.

În domeniul tehnologiei și inovației, BRD susține pregătirea unor actori-cheie, a unei noi generații de specialişti în tehnologie şi antreprenoriat, pentru o societate evoluată, digitală. De aceea, proiectele fondate și susținute de BRD merg în direcția educației STEM: programul de robotică pentru liceeni BRD FIRST Tech Challenge Romania, programele de accelerare pentru startup-uri tech Innovation Labs, Innovators for Children, laboratoarele de robotică din cadrul Universității Politehnice București, cercetarea în domeniul inteligenței artificiale prin parteneriatul cu The Institute for Logic and Data Science, Conferința How To Web, rețeaua educațională BRD HUBs în universități din toată țara, programul de mentorat Mindcraft Academy, care oferă studenților contexte de învățare pentru a-și descoperi pasiunile, a-și dezvolta competențele și a alege o carieră, platforma de jurnalism Mindcraft Stories. Până în prezent aceste programe au reunit sute de mii de elevi, studenți, profesori, tineri antreprenori, experți.
 

 

 

BRD, fan tech

 

Proiectul flagship BRD FIRST Tech Challenge Romania, derulat în parteneriat cu ONG-ul Nație Prin Educație, "se traduce" prin cea mai mare competiție de robotică pentru liceele autohtone și al treilea cel mai mare program de robotică pentru licee din lume (după SUA și China) ca număr de echipe înregistrate și active. În 2022, echipa română Delta Force a câștigat titlul de Campion Mondial la Campionatul Mondial de Robotică, dovedindu-și excelența într-o competiție acerbă cu alte 160 de echipe din întreaga lume. În 2024, două echipe românești au ajuns în finala Campionatului Mondial de robotică FIRST din SUA. Echipa AICitizens de la Colegiul Național „Alexandru Ioan Cuza” (Focșani) a câștigat titlul de CAMPIOANĂ MONDIALĂ, iar echipa Ro2D2 de la Colegiul Național „Mihai Viteazul” (Ploiești) deține titlul de vice-campion mondial.

BRD FTC activează în peste 20% din liceele românești, zeci de mii de elevi de liceu au participat la program și mii de profesori și mentori au coordonat echipele. Programul are parteneriate cu universități din toată țara pentru acțiuni comune, inclusiv în universitățile din București, Timișoara, Cluj-Napoca și Iași, iar studenții se pot înscrie pe baza unei participări FTC. Diplomele obținute de liceeni sunt recunoscute de Ministerul Educației și Ministerul Digitalizării, cu posibilitatea ca studenții cu performanțe excepționale să obțină burse de merit.

 

Innovation Labs este cel mai longeviv program de educație antreprenorială de tip pre-accelerator cu tradiție universitară și amprentă națională, dedicat startup-urilor de tehnologie. Programul sprijină generațiile tinere de noi antreprenori români prin crearea unei traiectorii experiențiale și a unei comunități de mentorat și sprijin în mediul de business. Abordarea sa de tip grassroots a dus, de-a lungul timpului, la identificarea și lansarea unui număr consistent de start-up-uri early stage, recrutate din peste 3.700 de participanți individuali, și 1.300 de echipe înscrise în hackathoanele naționale. Innovation Labs se mândrește cu un număr total de 61 de echipe de succes în piață, a căror valoare se ridică la aproape 200 de milioane de euro.
 

Programul Innovators for Children, inițiat de Impact Hub, acesta este un program de accelerare anual dedicat soluțiilor tehnologice care aduc un impact pozitiv pentru bunăstarea copiilor și a adolescenților, prin inovare scalabilă. 

The Institute for Logic and Data Science  este un centru R&D fondat cu sprijinul BRD, axat pe cercetare aplicată în domeniul inteligenței artificiale. BRD aduce provocări reale din mediul financiar, care sunt abordate de echipe de cercetare, urmând a fi dezvoltate soluții avansate de tip AI/machine learning.
 

Complex Information System Lab @ Universitatea Politehnică  din București este un laborator de cercetare și dezvoltare dedicat start-up-urilor care dezvoltă produse hardware, oferind mentorat, training și suport tehnic pentru proiecte într-o zonă mai avansată.

Conferința How to Web este evenimentul la care participă antreprenori, investitori, dezvoltatori de produse, specialiști și pasionați de tehnologie pentru a descoperi cele mai recente metode de inovare și a intra în legătură cu alți profesioniști din industria tehnologiei.

Pentru publicul pasionat de tehnologie și știință, BRD a fondat platforma de jurnalism MINDCRAFT STORIES, a cărei misiune este popularizarea științei și deschiderea unor conversații despre tehnologie, cu o atenție particulară asupra peisajului științific românesc. Scopul său este de a transforma tehnologia dintr-un subiect de nișă într-un subiect prietenos, conectând gânditori, cercetători, artiști și antreprenori români pentru a crea proiecte valoroase pentru societatea și economia noastră.

BRD HUBs consolidează investiția în educație a BRD, prin construcția unei infrastructuri educaționale naționale pentru azi și pentru mâine, în colaborare cu instituțiile de învățământ și actori privați cu o tradiție în inovarea educației din România. HUB-urile BRD sunt locurile în care studiul este mai confortabil și timpul liber este petrecut cu rost, spațiul în care se întâlnesc oameni cu aceleași valori și interese și în care își vor putea cultiva pasiunile. Totodată, reprezintă locul perfect în care tinerii își pot începe sau completa educația financiară. 
 

 

De la STEM la radiografia educației

 

Platforma Școala9, fondată de BRD în 2018, reprezintă un demers de susținere a modernizării educației preuniversitare, precum și un spațiu ce reunește idei și lansează o provocare la dialog tuturor actorilor –echipa aduce împreună jurnaliști cu experiență, părinți și pasionați de educație de toate vârstele, factori de decizie, profesioniști curioși, creativi și oameni de comunicare – cu privire la direcția în care se îndreaptă educația din România. Școala9 a adunat până în prezent un public format din aproximativ un milion de cititori.

 

 

Dacă doriți să trimiteți o cerere de sponsorizare,
vă rugăm să completați formularul:

Completați formularul