Atenție la noua tipologie de fraudă de tip spoofing, ce presupune utilizarea frauduloasa a numerelor de telefon asociate BRD.
Persoane care pretind că sunt angajați ai băncii falsifică, cu ajutorul unor softuri, numerele de telefon asociate cu BRD (ex: TelVerde sau numerele de urgență carduri ), în cadrul unor apeluri telefonice în care se solicită date personale sau confidențiale. Este important să nu dați curs unor solicitări de divulgare date confidențiale, indiferent de pretextul invocat de apelant.
Rămâi vigilent și raportează-ne imediat situațiile suspecte accesând serviciul MyBRD Contact.
Economisire și investiții
Economisire și investiții
Noutăţi
Aici gasiti stiri si materiale legate de actualitatea noastra : de la comunicate de presa business pana la proiectele din domeniul cultural, din educatie, sport sau tehnologie
Anunţuri de mentenanţă
Aici anuntam toate lucrarile de mentenanta intreprinse in scopul imbunatatirii performantei serviciilor noastre.
Scena 9
Este o platforma de jurnalism cultural care face portretul tinerei generatii de creatori.
Școala 9
Este un proiect editorial dedicat educației preuniversitare creat de DoR și BRD.
Mindcraft Stories
Publicație online despre știință & tehnologie, ca să înţelegem lumea în care trăim
Drumul banilor
Este un proiect de educație financiară, un ghid de folosire eficientă a banilor noștri.
Filialele şi societăţi asociate
Contact Investitori
Cultura
Investim in cultura pentru ca este nevoie de lideri şi proiecte care să ne reamintească de unde venim, cine suntem şi încotro ne ducem.
Educatie
Ne propunem să investim in profesori, pentru că aceștia sunt cei care pot schimba, in timp, educatia din Romania .
Sport
Iubim sportul pentru ca ne ofera o calatorie pasionanta, cu momente frumoase, momente mai grele, cu eroi care castiga, isi atrag fani sau dimpotriva se lupta cu momente dificile.
Mediu
Dezvoltarea economică nu se mai poate construi fără progres în domeniul mediului sau social. Este misiunea noastră să propunem modele de transformare pozitivă a lumii în care trăim.
Societate civilă
Implicarea in comunitate are ca obiective construirea de mecanisme durabile de interventie astfel incat copii si tinerii aflati in situatii dificile sa poata sa isi dezvolte abilitatile.
Lumea 9
Dezvoltăm și finanțăm proiecte, companii, afaceri pentru lumea de azi și cea de mâine. Pentru o lume curajoasă, care pune în centrul ei grija pentru planetă, dar și pentru oameni.
Mindcraft Academy
Programul care te ajută să faci puțină lumină în perspectivele tale. Să înveți ce îți place și apoi să faci ce-ți place.
Descoperă
Cunoaşte
Online trading
Echipa noastră
Alte informaţii
SMS banking
Serviciu ce îți oferă informații despre conturile bancare direct de pe telefonul mobil
Serviciu ce îți oferă informații despre conturile bancare direct de pe telefonul mobil
Află detalii »Aici gasiti stiri si materiale legate de actualitatea noastra : de la comunicate de presa business pana la proiectele din domeniul cultural, din educatie, sport sau tehnologie
Află detalii »Aici anuntam toate lucrarile de mentenanta intreprinse in scopul imbunatatirii performantei serviciilor noastre.
Află detalii »Este o platforma de jurnalism cultural care face portretul tinerei generatii de creatori.
Află detalii »Este un proiect editorial dedicat educației preuniversitare creat de DoR și BRD.
Află detalii »Publicație online despre știință & tehnologie, ca să înţelegem lumea în care trăim
Află detalii »Este un proiect de educație financiară, un ghid de folosire eficientă a banilor noștri.
Află detalii »Investim in cultura pentru ca este nevoie de lideri şi proiecte care să ne reamintească de unde venim, cine suntem şi încotro ne ducem.
Află detalii »Ne propunem să investim in profesori, pentru că aceștia sunt cei care pot schimba, in timp, educatia din Romania .
Află detalii »Iubim sportul pentru ca ne ofera o calatorie pasionanta, cu momente frumoase, momente mai grele, cu eroi care castiga, isi atrag fani sau dimpotriva se lupta cu momente dificile.
Află detalii »Dezvoltarea economică nu se mai poate construi fără progres în domeniul mediului sau social. Este misiunea noastră să propunem modele de transformare pozitivă a lumii în care trăim.
Află detalii »Implicarea in comunitate are ca obiective construirea de mecanisme durabile de interventie astfel incat copii si tinerii aflati in situatii dificile sa poata sa isi dezvolte abilitatile.
Află detalii »Dezvoltăm și finanțăm proiecte, companii, afaceri pentru lumea de azi și cea de mâine. Pentru o lume curajoasă, care pune în centrul ei grija pentru planetă, dar și pentru oameni.
Află detalii »Programul care te ajută să faci puțină lumină în perspectivele tale. Să înveți ce îți place și apoi să faci ce-ți place.
Află detalii »Ne bucurăm că utilizezi YOU! Dacă citești aceste rânduri și încă nu ai YOU, te încurajăm să descarci acum aplicația. Durează câteva minute să o cauți in store-ul dedicat (AppStore sau Google Play), o descarci rapid, te înregistrezi de acasă fără drumuri la bancă și faci banking când și cum vrei tu. Simplu. Află mai multe detalii pe pagina dedicată aici.
1.Asigură-te că folosești ultima versiune YOU. Verifică în magazinul de aplicații al smartphone-ului tău (Google Play pentru dispozitivele cu Android sau AppStore pentru dispozitivele cu iOS) dacă aplicația YOU are opțiunea de “actualizare”. Dacă da, atunci actualizează aplicația;
2.Pe telefonul pe care ai YOU, asigură-te că:
Începând cu 14 septembrie 2019, directiva PSD2 a Uniunii Europene a fost implementată, necesitând Autentificare Strictă a Clienților pentru toate plățile electronice. Directiva își propune să protejeze utilizatorii prin obligarea furnizorilor de servicii financiare să folosească măcar două dintre cele trei tipuri existente de autentificare a identității pentru validarea plăților. Metodele de autentificare sunt fie bazate pe cunoștințe (e.g.: parole), pe posesie (e.g.: SMS-uri) sau pe identitate (autentificare biometrică, e.g.: amprentă). Astfel, plățile electronice vor necesita autentificarea prin utilizarea a cel putin două elemente din cele de mai sus.
Cerințele de autentificare strictă a clienților se aplica tuturor cardurilor de plată emise în Zona Economică Europeană și comercianților și furnizorilor de servicii stabiliți în Zona Economică Europeană.
În timpul plății online, ca și până acum, va trebui să introduci datele cardului și să dai click pe butonul de plată. În pasul următor, ai la dispozitie doua modalitati de validare:
E bine de știut că pot exista excepții în care nu ți se va solicita validarea plății.
Schimbăm modul în care facem online banking! YOU BRD este noua noastră aplicație de internet și mobile banking, singura care va rămâne în portofoliul BRD. Descarc-o acum din Google Play sau AppStore și instaleaz-o rapid de oriunde, fără drumuri la bancă. Vezi aici toate lucrurile pe care ți le oferă YOU
Însă, dacă până la închiderea serviciilor MyBRD, vrei să folosești în continuare să folosești varianta de mobile, iată o serie de sfaturi:
1.Asigură-te că folosești ultima versiune a aplicației MyBRD Mobile. Verifică în magazinul de aplicații al telefonului tău (Google Play pentru dispozitivele cu Android sau AppStore pentru dispozitivele cu iOS) dacă MyBRD Mobile are opțiunea de “actualizare”; dacă da, actualizeaz-o;
2.Pe telefonul pe care este instalată aplicația MyBRD Mobile, asigură-te că
3.Asigură-te că în aplicația MyBRD Mobile ai următoarele
Deoarece notificările de tip push din partea aplicatiei de mobile banking necesită o conexiune la internet, nu vei primi mesajul de tip push, dar poți valida tranzacția folosind cod unic SMS, la care vei adăuga o parolă suplimentară pe care o vei ști doar tu.
Nu este necesar să reintroduci datele cardului, dar autentificarea va fi obligatorie, mai puțin în cazul în care BRD va aplica excepții.
Ne așteptăm ca autentificarea strictă obligatorie pentru magazine și comercianți online din Zona Economică Europeană să scadă frauda acestor plăți. Cu toate acestea, este în continuare recomandat să îți blochezi cardul în cazul în care detectezi orice fel de activitate suspicioasă.
A doua directivă a serviciilor de plată, respectiv transpunerea sa în legislația națională, Legea nr. 209/2019, introduce noi reguli referitoare la plățile contactless, pentru care se solicita autentificarea strictă a clienților, astfel că:
Sigur, există și posibilitatea ca un terminal POS să nu fie încă actualizat conform noilor reglementări și atunci plata poate fi respinsă, deși cardul este activ și funcțional. În acest caz, este suficient să efectuezi plata prin introducerea cardului în terminalul POS și utilizarea codului PIN.
Conform regulamentelor în vigoare pot exista situații în care nu se solicită autentificarea in timpul procesului de plată, cum ar fi: în cazul cardurilor salvate anterior în aplicațiile/site-urile comercianților, a plăților recurente, abonamentelor însă și în funcție de istoricul de plată catre comerciantul respectiv sau de valoarea plății.