Formular de căutare

În
siguranță

Falsificarea ID-ului de apelant

Ce este și cum poți identifica
spoofingul?

Identifică în 3 pași falsificarea ID-ului de apelant:

Utilizarea frauduloasă a numerelor de telefon asociate BRD

Persoane răuvoitoare care pretind că sunt angajați ai băncii utilizează fraudulos, cu ajutorul unor softuri speciale, numerele de telefon disponibile pe site-ul BRD (ex: TelVerde) sau cele de pe cardurile emise de bancă. În realitate, banca folosește aceste numere doar pentru a primi apeluri de la clienți!

Nu divulga date personale

Este important să nu dai curs solicitărilor de divulgare a datelor personale, indiferent de pretextul invocat de apelant. Scopul final urmărit de aceste persoane este acela de a-ți sustrage banii!

Fii vigilent, raportează incidentul

În cazul în care ești ținta unei astfel de tentative, contactează-ne imediat prin serviciul MyBRD Contact.

Investiții în monede virtuale

Cât de safe e să investești în
monede virtuale?

Identifică în 3 pași o nouă tipologie de fraudă:
investițiile în monede virtuale

Promisiunea câștigurilor financiare imediate

Evită interacțiunea online cu persoane care se recomandă drept “consultanți financiari” și promit câștiguri financiare peste noapte prin intermediul “investițiilor avantajoase” (ex. achiziția de monede virtuale).

Instalarea unor aplicații de control la distanță

Nu instala aplicații pe telefonul mobil sau calculator, la solicitarea unor necunoscuți. De cele mai multe ori, aceste aplicații permit controlul total, de la distanță, asupra dispozitivului tău (ex. aplicația AnyDesk). Prin astfel de aplicații, fraudatorii pot obține cu ușurință datele personale și acces la conturile de bancă. Astfel, pot efectua transferuri neautorizate.

Vigilență înainte de toate

Fii vigilent cu privire la investițiile pe care le faci în mediul online, persoanele cu care intri în contact și cerințele acestora. Dacă te confrunți cu astfel de situații, ia în cel mai scurt timp legătura cu banca.

Cumpărători falși

A GOOD
DEAL?

Cum te protejezi în 3 pași atunci
când vinzi ceva online.

Urmează pașii sugerați de platforma unde ai urcat anunțul.

Cumpărătorii falși pot fi foarte convingători în a-ți propune o cale mai ușoară sau mai bănoasă.

Nu accesa linkuri transmise de potențiali cumpărători.

Chiar dacă pare un site de încredere, ar putea fi un site creat de fraudatori, creat să-ți fure datele.

Ține-ți datele cardului secrete.

Nu împărtăși cu nimeni numărul cardului, CVV, codul PIN sau coduri de coduri de autorizare a tranzacțiilor în mediul online.

Manipularea plătitorului

CONT
BANCAR DIFERIT?

Cum te protejezi în 3 pași atunci când virezi bani unui furnizor.

Folosește o parolă puternică secretă la e-mail.

Protejează-te împotriva fraudatorilor care vor să obțină acces la corespondența electronică dintre tine și un partener de afaceri.

Verifică schimbarea contului cu partenerul de afaceri, printr-un alt canal de comunicare (telefonic).

Adesea, dacă obțin acces la corespondența ta electronică, fraudatorii susțin că plata trebuie facută către un alt cont și îți trimit o factură care pare autentică.

Raportează imediat frauda, în cazul în care ești victima.

Frauda poate fi identificată cu întârziere, când furnizorul real atenționează cumpărătorul ca încă nu a încasat contravaloarea mărfii / serviciilor prestate.

Oportunități neașteptate

OPORTUNITĂȚI 
NEAȘTEPTATE
?

3 din cele mai cunoscute scenarii de fraudă de care ar trebui să ții cont.

Moștenire sau donație neașteptată.

Posibil scenariu: Fraudatorul te anunță că un prieten sau o rudă ți-a lăsat moștenire o sumă fabuloasă și pentru a intra în posesia banilor trebuie să plătești o taxă într-un anumit cont.

Iubire prefăcută (Romance scam)

Persoana recent cunoscută în mediul online va declara sentimente de iubire și vă solicită să vorbiți în privat. Persoana respectivă încearcă să vă câștige repede încrederea, apoi vă solicită bani, cadouri sau date bancare confidențiale.

Taxe credit

Posibil scenariu: Fraudatorul îți garantează obținerea unui credit de la o instituție financiară externă, solicitând în schimb transferul unor sume de bani către anumite conturi, reprezentând taxa pentru acordarea creditului. Victimele sunt, în general, persoane cu situație financiară precară / care nu pot accesa facil credite de la o instituție bancară (ex: informații negative în Biroul de Credit).

Ține minte

BRD nu va solicita niciodată clienților să divulge, să confirme sau să modifice datele personale, date de autentificare bancară sau codurile de autorizare a tranzacțiilor prin e-mail, SMS, Whatsapp sau alte link-uri și site-uri transmise de terți.

Informează urgent banca în cazul în care ai fost victima unei fraude sau înșelăciuni.